<$BlogRSDURL$>

donderdag, september 23, 2004

Hvid skum 

Meisje in badEven het Balkon verlaten, onder meer om het Stedelijk Museum van het Amsterdamse stadje A. te bezoeken. Dat is momenteel in verbouwing, wat niet vraag je je af als je CS uitstapt, en heeft tijdelijk huisvesting gevonden op twee verdiepingen van een stoer ex-PTT gebouw naast het station. Je bereikt het via een avontuurlijke wandeling over een zweetplaten loopbrug over het water en langs een geweldige bouwput.

Het gebouw werkt wel als museum, je kunt zalen bouwen naar hartelust in een vliesgevelflat en de werken hingen er dan ook fraai bij. Wat mij betreft nemen ze het hele gebouw in gebruik en maken ze een poenige winkelgalerie op de oude plek. Doen ze nog superzaken ook, denk ik. Ze moeten wel nog wat aan de klimaatbeheersing doen, ik werd wat duf na twee uren verblijf en er hing ook al een Willem de Kooning wat te zweten.

Na wat zalen met het vaste werk kwam ik oog in oog te staan met Torbjørn Rødland, inderdaad een Noor, met foto's, al is hij geen fotograaf. Erg mooi, dus ook maar een boek gekocht van hem: Grav mit utsikt. Daar stond ook het bovenstaande fripse mensenmeisje in, dus mijn dag kon helemaal niet meer stuk.

Meer werk van Rødland, klik op de foto's voor hele serie's.


Naar boven geroepen: Een reactie posten