<$BlogRSDURL$>

donderdag, mei 27, 2004

Tel de doden 

Gevonden op The UK Today (Zijnde de Overwegingen van een Onderdaan van de Volksrepubliek van Zuid-Yorkshire): een lopende teller van het aantal burgerslachtoffers van de verovering van Iraq, vanaf 1 januari 2003. Ik was me al geweldig kwaad aan het maken over de heisa die ontstond toen Ted Koppel de namen van Amrikaanse slachtoffers op zou gaan lezen in zijn ABC's Nightline. "The Fallen" heette het onderdeel, eerst wilde hij de namen van alle 500 militaire dode jongens en meisjes oplezen, naderhand kwamen er nog 200 Amrikaanse burgers bij. Hij heeft afgezien van de 10000 onuitspreekbare Irakese namen. En ik maakte me kwaad op van die Amrikaanse antioorlogsbewegingen die naarstig hun slachtoffers telden, zoals hier, maar dat moet ik nuanceren, want die gaan daarna door met de cijfers van Iraq Body Count. En dan moet ik ook niet zeuren over de de lopende teller van de kosten voor Amrika, die hier wordt bijgehouden. Money talks, zullen we maar zeggen. Deze teller telt echter zoals gezegd de Iraqis, en verdient daarom een ereplaats op de aktieladder. Jammer voor de Amrikanen, het is een overwegend Britse club die de cijfers verzamelt, beoordeelt en publiceert. Link
Naar boven geroepen: Een reactie posten