<$BlogRSDURL$>

woensdag, mei 26, 2004

Abu Ghraib 

Abu Ghraib torture picture: A hooded man standing on a box with electrical wires attached to his hands and testesWeliswaar heeft boingboing als ondertitel A Directory of Wonderful Things, men besteedt ook ruime aandacht aan minder prachtige dingen. Zo signaleerden ze laatst Susan Sontag's stuk in New York Times Magazine over de beelden uit Abu Ghraib, en zonet kwamen ze met de vraag van een lezer waarom de beelden van de martelingen (torture, meneer Google) nooit naar boven komen in een Google Image Search naar Abu Ghraib. Vandaar dat ik maar weer een foto van de kanonieke meneer op de krat heb ingevoegd, nu met extragratis toekijkende Amrikaanse militair. Die was er kennelijk uitgesneden door de WaPo. Ik weet niks van het Google plaatjeszoekalgoritme, maar het is wel raar. Zoeken in Google Images naar Abu Ghraib torture levert slechts een triviaal logo op. Ik heb mijn kans gegrepen en dit stukje volgegooid met de termen torture en Abu Ghraib, want een Kabouter wil natuurlijk graag op Google te vinden zijn.

UPDATE : Tim Ireland zegt: This happens because Google only updates its image database every 6-12 months. The last update was January 2004, before the publication of these images and their broadcast on the web. Het ziet er helaas naar uit dat ik op deze manier geen Bekende Kabouter kan worden. Link to AltaVista Translation, the text is optimized for the rather stupid Babelfish, and that seems an impossible task.
Naar boven geroepen: Een reactie posten